game-development
Projects with this topic
-
Проект,созданный как портфолио разработчика Unreal Engine
Игра представляет собой шутер от третьего лица с двумя типами миссий: Зачистка и Выживание. Игроку предстоит сражаться с врагами и выполнять различные задания на каждой миссии. Вот ключевые механики игры:
Механики игры: Спавнер монстров и аптечек на миссии "Выживание": На миссии "Выживание" монстры и аптечки появляются автоматически с определенной периодичностью, чтобы игроку приходилось постоянно быть в движении и бороться за выживание.
Подбор патронов с помощью акторов: В игре предусмотрена возможность подбора патронов, реализованная через Blueprint актор. Количество подбираемых патронов и тип оружия, для которого они предназначены, можно настроить прямо в свойствах актора.
Уникальные враги ближнего и дальнего боя: Враги делятся на ближнего и дальнего боя и наследуются от основного актора. Они могут патрулировать местность случайным образом или двигаться по сплайну, что задается с помощью специального Blueprint актора со сплайн мешем.
Враги дальнего боя и главный герой при стрельбе по определенным объектам издают различные звуки, создавая атмосферу реалистичных перестрелок.
Переключение камеры: Игрок может менять позицию камеры нажатием клавиши, что позволяет адаптировать вид под ситуацию и улучшать обзор.
Система способностей и механика огнестрельного оружия: Реализованы две разные системы: одна отвечает за способности персонажа (Ability System), другая — за огнестрельное оружие. Обе механики находятся в различных компонентах акторов, обеспечивая их гибкость и возможность расширения.
Настройки игры: В игре предусмотрены настройки графики, звука и кнопок, которые можно настроить через меню для удобства игрока.
Экран смерти: При смерти игрока появляется виджет, предоставляющий выбор: начать миссию сначала или вернуться в главное меню.
P.S. Упор был в механики,а не в визуал.
Updated -
TaleSpin AI
🎮 🤖 TaleSpin AI is an innovative text-based adventure game generator powered by AI. Dive into immersive, dynamic narratives where every decision you make shapes the outcome of your journey. Create personalized adventures, face real-time typing challenges, and explore a world of endless possibilities—all in a sleek macOS terminal-inspired UI.
🚀 Features AI-Generated Adventures: Create unique 10-scene stories based on any subject. Interactive Gameplay: Choose between success, challenge, or failure options to navigate the story. Typing Challenges: Real-time tasks where you must type specific words to progress. Modern Design: A responsive and macOS-terminal-themed interface. Scalable Backend: Built with Flask, Redis, and Docker Compose for easy scalability.🛠️ Tech Stack Frontend: Vue.js, Axios, Custom CSS. Backend: Flask, OpenAI API, Redis. Deployment: Docker Compose for local development and production scalability.📜 Usage Enter your desired adventure subject. Navigate through dynamically generated stories with multiple choices. Complete typing challenges to progress or face failure.Get ready to craft your own story with TaleSpin AI!
🌟 Updated -
Framework for a project using the ODIN language (https://odin-lang.org), bringing together the useful features to a video game or application project.
Updated -
-
-
PSX Retro Asset & Shader Pack for Unreal Engine
Updated -
[CC BY-NC-SA] A compendium of the community knowledge on game design and development
Updated -
This Python script implements a Secret Code Game where users choose between encoding or decoding a message. For encoding, it applies a specific pattern to each word, and for decoding, it attempts to reverse the pattern. The code includes error handling for decoding.
Updated -
This Python script implements a Snake, Water, Gun game where the user competes against the computer. The user inputs their choice, and the program randomly selects a choice for the computer. The game function evaluates the choices, determining the winner based on predefined rules.
Updated -
This Python script replicates the "Kaun Banega Crorepati" game, presenting users with multiple-choice questions and monetary rewards. Players can choose to answer or quit at any point, accumulating winnings based on correct answers. The game concludes with a display of the player's total earnings.
Updated -
A Flappy-Bird-inspired game in space built with Bevy
Updated -
Pipeline to test and validate a full custom Godot pipeline with modules and gdextensions.
Updated -
-
A text adventure game created in Unity 2020.
Updated -
-
A fast, cross-platform and versatile Game Engine.
Updated -
-
Q4GD: Pong Tutorial and Source Code
Updated -
Game to smash bugs in 30s
UpdatedUpdated -
Quest for Game Dev: So You Want to Be a Hero
Updated